Yukarıya Dön
headerfacebook headerlinkedin headertwitter headerinstagram headeryoutube

Bizi Takip Edin

Veterinerlikte Koruyucu Hekimlik

Evlerimizde beslediğimiz evcil hayvanları çeşitli viral, bakteriyel ve paraziter hastalıklardan korumanın en pratik ve ekonomik yöntemi koruyucu veteriner hekimlik uygulamalarıdır.

Bu uygulamalar; viral hastalıklara karşı spesifik aşı uygulamaları, iç ve dış paraziter enfestasyonlara karşı antiparaziter uygulamalar ve çeşitli çevre koşulları sebebi ile oluşabilecek bakteriyel hastalıklara karşı yapılan uygulamalar olarak basitçe özetlenebilir.

Yapılan uygulamaların başarılı olabilmesi için kullanılan materyallerin kaliteli olması ve gerekli hijyenik koşullarda yapılması gerekmektedir.

Veteriner hekimlerin koruyucu hekimlik misyonlarını gerçekleştirebilmesi için siz evcil hayvan sahiplerinin gereğince bilinçlendirilmesi, yapılması gereken uygulamaların sizlere açık ve net bir şekilde anlatılması gerekmektedir.

Bunun sonucunda sizlerin de evcil hayvan sahibi olarak hem hayvanınızın hem de sizin sağlığınız için veteriner hekiminizin size sunmuş olduğu uygulama programına riayet etmeniz gerekmektedir.

Unutulmamalıdır ki koruyucu hekimliği gereği gibi yapılan evcil hayvanınız her açıdan daha kaliteli bir hayat süreceği gibi uzun vadede bu uygulamaları düzenli olarak yaptırıyor olmak sizin için çok daha ekonomik olacaktır.

Son olarak unutulmaması gereken nokta; evcil hayvanınızın sağlık karnesine, yapılan uygulamaların açık bir şekilde işlenmesi ve uygulamayı yapan veteriner hekimin kaşesinin (ünvanı, ismi, diploma ve/veya çıkış numarası), imzasının yapılan uygulamanın yanında bulunması gerektiğidir.

HEMEN ARA
NAVİGASYON